Válltáska varrása

Írta: YogaGirl

Már egy hónapja nem jutottam a varrógép elé, teljesen magam alatt voltam. Aztán ma végre lett pár szabad órám, így varrtam egy új válltáskát Brúnónak. Könnyű, kezdőknek való, bátran nekiállhat mindenki. Megmutatom, hogyan!



Háromféle anyagot használtam: kívülre egy fekete filcet, a belseje és a teteje kívül csíkos vászon, a kettő közé pedig puha közbélést tettem, gondoltam így masszívabb lesz.
Kiszabandó anyagok:
- Külső oldal (fekete): 32x27 cm - 2 db
- Belső oldal (csíkos): 32x27 cm - 2 db
- Bélés: 32x27 cm - 2 db
- Fedél belseje (fekete): 27x22 cm - 1 db
- Fedél külseje (csíkos): 27x22 cm - 1 db
- Fedél bélése: 27x22 cm - 1 db
- Pánt széles (fekete): 100x7 cm - 1 db
- Pánt keskeny (csíkos): 100x5 cm - 1 db
A pánt hosszát érdemes a gyerekhez igazítani, feltéve, ha nem éppen iskolában van, amikor varrunk! Brúnónak elég lett volna 90 cm is.
Szükség van még: mágneses zárókapocs, kis pánt akasztó fülnek (10 cm), varrógép, cérna, gombostű.

 
A két pánt anyag széleit középre bevasaltam, majd egymásra illesztve őket összevarrtam.
 

 A táska fedeléhez szabott 3 db anyag (külső, belső és bélés) két sarkát lekerekítettem. Ehhez sablonnak egy kis tálkát használtam.

 

 
A fedél belső (fekete) oldalára ráraktam a mágneses zárókapocs felső részét, alulról egy kis darab plusz anyaggal megerősítve. Utána összefogtam a 3 anyagot. A külső és belső rész szín-színnel szembe, alattuk pedig a bélés. Összetűztem és három oldalán végigvarrtam.

 
Kifordítás után a széleket levasaltam, majd szín oldalán  körbe varrtam a 3 oldalt. A 4. oldalt nem szükséges, mert az lesz bevarrva a táska hátuljába.

 
Kész a táska fedele!

 
Most a táska belső részének varrása következett. A két csíkos belsőt színt színnel összefordítottam és a két oldalára, kívülre a bélés lapokat illesztettem.

 
A 4 réteg két szélét összevarrtam, illetve az alját úgy, hogy középen nyitva hagytam. Itt fogjuk majd kifordítani a táskát a végén.

 
Az összevarrt sarkot széthúzva, egy háromszöget képeztem úgy, hogy a két varrás egymáson, középen legyen. Felmértem ide kb. 5 cm-et és ott végig varrtam.

 
Mindkét alsó saroknál megcsináltam ezt, majd a maradék sarkot levágtam. Ez a levarrás fogja a táska alját adni. Ezzel kész is a belső része a táskának.

 
A külső rész hasonlóan készül a belsőhöz. A két külső oldalt egymásra fektetve összevarrtam 3 oldalon. Itt nem kell alul nyílást hagyni, folyamatosan varrható. Utána a két sarkát lecsaptam, mint a bélésnél.

 
Kifordítottam a színével kifelé a táska külső részét. Rátűztem a két oldalvarrásra a pánt széleit, illetve a hátoldalra a fedelet. Mindkettőnél a szín oldalak néznek egymás felé!
Itt felejtettem el a kis akasztó fület betűzni a táska fedele mögé, amit aztán utólag kellett beleapplikálnom.

 
Levarrtam  a rátűzött fedelet és a pántot. A táska front oldalára most raktam rá a mágneses kapocs másik felét, mert így pontosan meg tudtam már nézni, hogy hova kell esnie. Ezt is kis anyagdarabbal belülről megerősítettem. Ezzel el is készült a táska külső oldala.

 
Most jött a két rész egymásba illesztése. A belső rész (csíkos) színével befelé van. A külső rész (fekete) színével kifelé. A kettőt egymásba kell illeszteni, a szín oldalaknak kell találkozniuk. A táska pántja és fedele a két rész közé kell essen. Összetűztem és végig varrtam a szélét körben.
 
A belső rész alján hagyott nyíláson keresztül kifordítottam a táskát, majd bevarrtam a nyílást. Levasaltam a szélét és körbevarrtam felül, hogy szép legyen a teteje. KÉSZ! :)

 
 



komment
Címkék: táska diy

komment

Feliratkozás RSS-re Kövess a Twitteren Facebook page Pinterest

Még több Instant ötletért kövessetek minket a Facebook-on is!

Szerző

Styloveyou_banner_300_atmenet.gif

Olvass!

 

Read A Book

Címkék

20-as évek (1) 90-es évek (1) ajándék (1) autizmus (1) autó (1) báli ruha (2) banán (1) belváros (1) blúz (2) bogiékszer (1) chocome (1) cipő (13) Construma (1) csipke (4) csoki (4) dekor (2) dekorszalag (1) dekortapasz (4) desszert (6) divat (4) diy (248) egészség (1) egyedi (1) ékszer (41) enteriőr (1) építés (1) esküdjünk (2) esküvő (1) étel (1) étterem (2) falfestés (1) farmer (4) felújítás (1) fesztivál (1) fotó (1) fülbevaló (1) gasztro (1) gyertya (1) gyűrű (1) haj (16) Haj (1) hajpánt (3) ház (1) hímzés (1) húsvét (1) illat (1) ing (6) inspiráció (2) játék (1) javítás (1) jelmez (1) jótékonyság (2) karácsony (8) karkötő (9) kaspó (1) kávé (2) keksz (1) kiállítás (4) kifutóról (2) könyv (1) könyvjelző (1) körömlakk (2) kosár (1) kóstoló (1) koszorúslány ruha (1) kötés (3) kozmetikum (1) lakás (1) lakberendezés (1) lámpa (2) lila (1) manikür (1) masni (1) menyasszonyi csokor (1) menyasszonyi haj (1) menyasszonyi ruha (1) mozgás (1) mystyle (33) nadrág (6) nyaklánc (8) nyári ruha (2) olvasónk küldte (1) öv (3) paprika (1) papucs (1) parfüm (1) párna (5) pasik (3) póló (20) próba (1) puding (1) puzzle (1) raqlap (1) reggeli (1) rózsaszín (1) ruha (7) sál (5) smink (16) sminktanácsadás (1) sonka (1) sport (1) sport11 (1) styking (1) sütemény (1) Szépüljünk (1) színtanácsadás (1) szoknya (4) szürke (1) tálca (1) táska (12) textil (3) tojás (2) top (2) torta (1) türkizkék (1) utazás (2) váza (1) vendégváró (1) virág (1) zokni (1) zöldség (1) Címkefelhő

20130210_bogiekszer.jpg

Ajánló - Főzés

hellohal banner 150x150.jpg

Ajánló - Kreatív

szobanner.jpg

süti beállítások módosítása