Trükkös nyakú ruha varrása

Írta: YogaGirl

Rájöttem, hogy nagyon sokat lehet tanulni abból, ha olyan ruhát varrok, amiből már van egy készen, boltban megvásárolt darabom. Nagy előny az is, hogy tudom, hogy fog kinézni a végeredmény (remélhetőleg), illetve hogy levehető róla a szabásminta és a varrása, trükkjei jól megnézhetők.
Így fogtam neki egy kis fekete, csónaknyakú ruhám újravarrásának, melyet nagyon szeretek és gondoltam csinálok belőle egy hosszabb verziót.


Hát megszenvedtem vele nem kicsit! 3 napig sakkoztam, míg összeállt nekem, hogy hogyan varrjam. :)
A szabásmintát könnyű volt átrajzolni a ruháról. A csónaknyak lényege, hogy a nyakrészen nincsen varrás. Ezt úgy lehet elérni, hogy a ruha felső részét, körülbelül a mell alatti vonaltól feltükröztem a tetejére és egyben szabtam ki a ruha elejével és hátuljával. Így nézett ki:

Ha a felső plusz részt lehajtom, akkor ilyen:

Eddig minden oké volt, most jöttek a bonyodalmak! Mikor mit varrjak össze, hogy aztán ne látszódjon semmilyen varrás a kar résznél a dupla anyag miatt!? Na ezzel eljátszottam egy darabig. :)
Az lett a megoldás, hogy lehajtottam a belső anyagot, összeillesztettem és a kar résznél összevarrtam az elejét a ruhának, majd külön a hátulját is. (A szín oldal van belül, az X jelöli az anyag hátulját!) Fontos, hogy a kis vállrészt nem kell összevarrni, illetve a hónalj alatti részt sem! Ez utóbbit én elkövettem és gond volt később. Tehát csak az ívet varrjuk végig!


Kifordítottam az eleje és hátulja részt és talán látszik a képen, hogy kívülről nem fog varrás látszódni.

Egymásra raktam az elejét és a hátulját, a karrész varrása most mindkettőnél belül van és a ruha szín oldala néz befelé.

Összevarrtam a kis váll részeket együtt. Az eredeti ruhán ez a varrás valahogy belülre esett a két réteg közé, tehát kifordítva sem látszott belőle semmi, de erre egyszerűen nem tudtam sajnos rájönni, hogy hogyan csinálták, így nekem ha ki van fordítva a ruha, akkor itt látszik a varrás.

Most jön az igazi trükk, az oldalvarrás! A két anyag egymásra fektetve, szín oldaluk néz egymás felé és a kar varrásrészek nem látszódnak. (Belül vannak) Megfogtam az alsó anyag ráhajtását alulról és előre fordítottam úgy, hogy a felső anyag belülre került. Hú, remélem ez így érthető! :) A képen az látható, hogy így elől most két visszahajtott anyagrész lett közvetlenül egymás felett. Az eleje és a hátulja rész egymásban van a visszahajtásban.

Itt lett egy kis gondom a korábban összevarrt oldallal, amikor nem csak a kar részt varrtam össze. Ha azt nem varrom össze, akkor most csak a 4 réteg anyagot a hónaljtól lefelé össze kellett volna varrnom, de nekem így most az interlockkal meg kellett semmisítenem azt a varrást. Legközelebb már jobban fog ez menni :) Szóval a lényeg, hogy most itt egymásra fekszik oldalt négy anyag, azt össze kell varrni egészen a ruha aljáig, ahol persze már csak két anyag van.

Mikor kész volt, akkor az előre húzott belső részt visszafordítottam, így most a kifordított kész ruhát láttam. Az ujja résznek és az alatt lévő mellrésznek nem látszik a varrása, csak a ruha folytatásának.

Kifordítottam az egész ruhát kész állapotára, és így már sehol nem látszik semmi! És nagyon boldog voltam!
Az biztos, hogy még párszor fogok ilyen ruhát varrni, mert egyrészt nagyon tetszik, másrészt annyit szenvedtem vele, hogy még bennem is le kell tisztuljon az egész, ahhoz meg gyakorolni kell. :)




komment
Címkék: ruha

komment

Feliratkozás RSS-re Kövess a Twitteren Facebook page Pinterest

Még több Instant ötletért kövessetek minket a Facebook-on is!

Szerző

Styloveyou_banner_300_atmenet.gif

Olvass!

 

Read A Book

Címkék

20-as évek (1) 90-es évek (1) ajándék (1) autizmus (1) autó (1) báli ruha (2) banán (1) belváros (1) blúz (2) bogiékszer (1) chocome (1) cipő (13) Construma (1) csipke (4) csoki (4) dekor (2) dekorszalag (1) dekortapasz (4) desszert (6) divat (4) diy (248) egészség (1) egyedi (1) ékszer (41) enteriőr (1) építés (1) esküdjünk (2) esküvő (1) étel (1) étterem (2) falfestés (1) farmer (4) felújítás (1) fesztivál (1) fotó (1) fülbevaló (1) gasztro (1) gyertya (1) gyűrű (1) haj (16) Haj (1) hajpánt (3) ház (1) hímzés (1) húsvét (1) illat (1) ing (6) inspiráció (2) játék (1) javítás (1) jelmez (1) jótékonyság (2) karácsony (8) karkötő (9) kaspó (1) kávé (2) keksz (1) kiállítás (4) kifutóról (2) könyv (1) könyvjelző (1) körömlakk (2) kosár (1) kóstoló (1) koszorúslány ruha (1) kötés (3) kozmetikum (1) lakás (1) lakberendezés (1) lámpa (2) lila (1) manikür (1) masni (1) menyasszonyi csokor (1) menyasszonyi haj (1) menyasszonyi ruha (1) mozgás (1) mystyle (33) nadrág (6) nyaklánc (8) nyári ruha (2) olvasónk küldte (1) öv (3) paprika (1) papucs (1) parfüm (1) párna (5) pasik (3) póló (20) próba (1) puding (1) puzzle (1) raqlap (1) reggeli (1) rózsaszín (1) ruha (7) sál (5) smink (16) sminktanácsadás (1) sonka (1) sport (1) sport11 (1) styking (1) sütemény (1) Szépüljünk (1) színtanácsadás (1) szoknya (4) szürke (1) tálca (1) táska (12) textil (3) tojás (2) top (2) torta (1) türkizkék (1) utazás (2) váza (1) vendégváró (1) virág (1) zokni (1) zöldség (1) Címkefelhő

20130210_bogiekszer.jpg

Ajánló - Főzés

hellohal banner 150x150.jpg

Ajánló - Kreatív

szobanner.jpg

süti beállítások módosítása