Függönycsipesz varrása

Írta: hnaletta

A közelmúltban kifejlesztettem egy függönycsipesz fajtát. Itthon annyira bevált a babaszobában, hogy mostanra mind az 5 függöny ehhez hasonló kék-zöld lénnyel van elkötve. Ez a kis gyönyörűség egy pici lánynak, Borinak készült, és mindjárt azt is leírom, hogyan...
fcs 13.png

A blogomon pár hete töviről hegyire bemutattam, pontosan hogyan is készült el ennek a modellnek a prototípusa. Ezt itt olvashatjátok. Most azt mutatom be, hogy miben volt más ennek a babának az elkészítése.
Először is más színben adták le a rendelést kabalajátékom nyertesei. Az eredetileg sárgászöld-türkizkék babát zöld-rózsaszínben kérték. Kis egyeztetés után a penész zöld bársony, a hússzínű gyapjúszövettel és strasszos lurexszel megfelelőnek tűnt a feladatra.

fcs 1.png
Kis taktikázás után úgy döntöttem, a ruhája lesz strasszos, szeme, kezei és fülei gyapjúból készülnek majd, és a feje és lába lesz a penész zöld bársony, még ha ettől kissé mocsári manós is lesz. Pár szép kellék feldobja majd a kis pofiját.

fcs 2.png


A kiszabott alkatrészek.

fcs 3.png

A kiszabott alkatrészek rugalmas, hurkolt vetexre fektetve. A vetexre azért van szükség, mert az íves részek szép átfordulásához és kifekvéséhet rövidre kell visszavágni a varrásszélességet és így biztosan nem fognak az anyagok elfoszlani.

fcs 4.png


A vetexek kiszabás után.

fcs 5.png

A vetexszel történő beragasztás és a varrás, kitömés folyamatát a blogomon olvashatjátok. Mint láthatjátok, a prototípusnál a szemeket előre felvarrtam varrógéppel. Itt ez utólag történt kézzel. A babát a fején keresztül forgattam át, majd kézzel, dupla szállal, apró öltésekkel bevarrtam a lyukat, miután jól megtömtem a fejét poliészter vattával.

fcs 6.png

A szemek beigazítása után a dróttal bélelt keskeny kis selyem madzag kupac, azaz a haj rápróbálása is megtörtént.

fcs 7.png

A szemeket farmer varrócérnával, pelenkaöltéssel varrtam körbe. Közepére színváltós, megtört felületű flitterbe ültetett rózsaszín gyöngyöt varrtam. A száját láncöltéssel varrtam fel. Az eldolgozások a szemek alatt vannak. Amikor a szemek is készen voltak, a haját 8-10 apró öltéssel a nem látszó, fejhez közeli részeket odaöltöttem. Ez után egy szívecskét varrtam a baba törzsére. Először keresztirányú hímző öltésekkel, majd hosszirányban is átmentem az öltéseken még egyszer, ettől lett olyan jó kis buci. Legvégül pedig patkányfarok zsinórt kötöttem és varrtam a hajába, végein csomóval, hogy tartós legyen. A ruhácskájára pedig elégetett végű szalagból kötöttem és varrtam masnit, amit egy gyöngy rávarrásával is rögzítettem.

fcs 8.png

Az elkészülés pillanata.

fcs 9.png


A végeredményt kivittem a kertbe, hadd levegőzzön. Meg persze azért is, mert így a szépséges anyagok színei is jobban kirajzolódnak.

fcs 10.png


Így néz ki a kabala hátulról

fcs 11.png


És így közelről. Ugye milyen bájos?

fcs 12.png
Bár a baba függönycsipesznek készült beltéri használatra egy babaszobába, de a kertben is csodaszépen mutat a rózsaszín babarózsáimon, amiket Ali baba érkezésének tiszteletére ültettem.

fcs 13.png
Reméljük, hogy Bori szobájáról is kapunk majd egy fotót. Kíváncsiak vagyunk hova került végül és hogy a szoba kis lakója hogy érzi magát a társaságában! :-)


Szerző: hna

komment
Címkék: diy

komment

Feliratkozás RSS-re Kövess a Twitteren Facebook page Pinterest

Még több Instant ötletért kövessetek minket a Facebook-on is!

Szerző

Styloveyou_banner_300_atmenet.gif

Olvass!

 

Read A Book

Címkék

20-as évek (1) 90-es évek (1) ajándék (1) autizmus (1) autó (1) báli ruha (2) banán (1) belváros (1) blúz (2) bogiékszer (1) chocome (1) cipő (13) Construma (1) csipke (4) csoki (4) dekor (2) dekorszalag (1) dekortapasz (4) desszert (6) divat (4) diy (248) egészség (1) egyedi (1) ékszer (41) enteriőr (1) építés (1) esküdjünk (2) esküvő (1) étel (1) étterem (2) falfestés (1) farmer (4) felújítás (1) fesztivál (1) fotó (1) fülbevaló (1) gasztro (1) gyertya (1) gyűrű (1) haj (16) Haj (1) hajpánt (3) ház (1) hímzés (1) húsvét (1) illat (1) ing (6) inspiráció (2) játék (1) javítás (1) jelmez (1) jótékonyság (2) karácsony (8) karkötő (9) kaspó (1) kávé (2) keksz (1) kiállítás (4) kifutóról (2) könyv (1) könyvjelző (1) körömlakk (2) kosár (1) kóstoló (1) koszorúslány ruha (1) kötés (3) kozmetikum (1) lakás (1) lakberendezés (1) lámpa (2) lila (1) manikür (1) masni (1) menyasszonyi csokor (1) menyasszonyi haj (1) menyasszonyi ruha (1) mozgás (1) mystyle (33) nadrág (6) nyaklánc (8) nyári ruha (2) olvasónk küldte (1) öv (3) paprika (1) papucs (1) parfüm (1) párna (5) pasik (3) póló (20) próba (1) puding (1) puzzle (1) raqlap (1) reggeli (1) rózsaszín (1) ruha (7) sál (5) smink (16) sminktanácsadás (1) sonka (1) sport (1) sport11 (1) styking (1) sütemény (1) Szépüljünk (1) színtanácsadás (1) szoknya (4) szürke (1) tálca (1) táska (12) textil (3) tojás (2) top (2) torta (1) türkizkék (1) utazás (2) váza (1) vendégváró (1) virág (1) zokni (1) zöldség (1) Címkefelhő

20130210_bogiekszer.jpg

Ajánló - Főzés

hellohal banner 150x150.jpg

Ajánló - Kreatív

szobanner.jpg

süti beállítások módosítása