Póló mintázása szilikon nyomdával I.

Írta: hnaletta

A minap egy kreatív boltban kötöttem ki Pepével, és míg ő az építészterveihez és dokumentációihoz válogatta a karton papírokat és egyebeket, addig én vesztemre belebotlottam pár csodaszép és nem olcsó szilikon nyomdába. Több üvegcse különböző színű textilfesték már régóta volt itthon, mert több ízben nyomdáztunk a klasszikus guminyomdákkal Alex fiam pólóira. Most csupa lány motívum közül válogathattam, vettem is jó párat és meg is lett az eredménye. :-)

Alibabának ezeket a szilikon nyomdákat vettem meg. Egyik-másik, ha nagyon akarom, még Alex pólóira is jó lesz.

A ruhacsinosításhoz az alábbi hozzávalókra volt szükség:
- egy darab ruhanemű,
- egy szilikon nyomda szett,
- olló,
- alátét, amit a ruhaneműbe kell dugni, hogy ne legyen festékes a többi része,
- ecset,
- textilfestékek,
- vizespohár,
- papírtörlő ecset tisztogatáshoz,
- két szorgos kéz,
- és ami még nem ártott volna, az egy magyar nyelvű leírás a szilikonos nyomdához.

A képek szerint egy vastag műanyag téglalap alakú alkalmatosságra kellett volna ráhelyeznem a szilikon formákat a nyomdázáshoz, miután levettem róluk a műanyag védőfóliákat felülről és alulról. Semmilyen vastag műanyag holmi nem volt a szettben, így egyszerűen felaprítottam a hátsó védőfóliát, amire a formák rátapadtak és ezen túllógó részek segítségével fogtam meg az egyes részeket nyomdázáskor.

Miközben ezt műveltem Alex kísérő szemeivel, addig Alibaba tornyokat épített a textilfestékekből és (szerencsére) száraz ecsettel kifestette az asztalt.

Utána fogtam magam és a 7-8 éve vásárolt - feltételezem, hogy lejárt szavatosságú - festékekkel és enyhén bevizezett ecsetekkel kifestegettem a formákat. Rettentő nehéz volt egyenletesre kennem a festéket, főleg eleinte.

Az első próbálkozások. Itt még nem sejtettem, hogy a matrjoska babák pocakját a kendő rányomása előtt nekem kellene kifestenem, mert nincs pocak formájú szilikon nyomda.

Így történt, hogy egy feltupírozott matjoska után már csak kontúrokat nyomtam az atlétára és a pocak részeken díszítettem Alex kedvéért. Alex ügyesen minden szilikon formát elmosott, míg én festegettem és nyomdázgattam. Mind eközben pedig elég nehéz volt megakadályozni, hogy Alibaba - aki már simán leteker bármilyen kupakot - ne fessen össze mindent textilfestékkel.

Vesztemre a sötétkék kontúrt a feltupírozott matjoskára nyomtam, ami nem igazán tett neki jót vizuálisan, de egy gyerek atléta sok mindent kibír...

Ezen a ponton döntöttem úgy, hogy ezt talán nem kellene folytatni. Legközelebb már ügyesebbek leszünk.

Jó forró vasalóval, lepedőn keresztül átvasaltam a mintát száradás után. A száradás egyébként percek alatt bekövetkezett. A biztonság kedvéért azért az atlétába is tettem lepedőt, hogy ne nyomódjon át a minta az atléta hátuljára.


Alibaba le is tesztelte azonnal az új atlétáját:
- Dejópóló! Jé, baba!


Forrás

komment
Címkék: póló

komment

Feliratkozás RSS-re Kövess a Twitteren Facebook page Pinterest

Még több Instant ötletért kövessetek minket a Facebook-on is!

Szerző

Styloveyou_banner_300_atmenet.gif

Olvass!

 

Read A Book

Címkék

20-as évek (1) 90-es évek (1) ajándék (1) autizmus (1) autó (1) báli ruha (2) banán (1) belváros (1) blúz (2) bogiékszer (1) chocome (1) cipő (13) Construma (1) csipke (4) csoki (4) dekor (2) dekorszalag (1) dekortapasz (4) desszert (6) divat (4) diy (248) egészség (1) egyedi (1) ékszer (41) enteriőr (1) építés (1) esküdjünk (2) esküvő (1) étel (1) étterem (2) falfestés (1) farmer (4) felújítás (1) fesztivál (1) fotó (1) fülbevaló (1) gasztro (1) gyertya (1) gyűrű (1) haj (16) Haj (1) hajpánt (3) ház (1) hímzés (1) húsvét (1) illat (1) ing (6) inspiráció (2) játék (1) javítás (1) jelmez (1) jótékonyság (2) karácsony (8) karkötő (9) kaspó (1) kávé (2) keksz (1) kiállítás (4) kifutóról (2) könyv (1) könyvjelző (1) körömlakk (2) kosár (1) kóstoló (1) koszorúslány ruha (1) kötés (3) kozmetikum (1) lakás (1) lakberendezés (1) lámpa (2) lila (1) manikür (1) masni (1) menyasszonyi csokor (1) menyasszonyi haj (1) menyasszonyi ruha (1) mozgás (1) mystyle (33) nadrág (6) nyaklánc (8) nyári ruha (2) olvasónk küldte (1) öv (3) paprika (1) papucs (1) parfüm (1) párna (5) pasik (3) póló (20) próba (1) puding (1) puzzle (1) raqlap (1) reggeli (1) rózsaszín (1) ruha (7) sál (5) smink (16) sminktanácsadás (1) sonka (1) sport (1) sport11 (1) styking (1) sütemény (1) Szépüljünk (1) színtanácsadás (1) szoknya (4) szürke (1) tálca (1) táska (12) textil (3) tojás (2) top (2) torta (1) türkizkék (1) utazás (2) váza (1) vendégváró (1) virág (1) zokni (1) zöldség (1) Címkefelhő

20130210_bogiekszer.jpg

Ajánló - Főzés

hellohal banner 150x150.jpg

Ajánló - Kreatív

szobanner.jpg

süti beállítások módosítása