Hogyan mentsd meg kilyukadt pólódat?

Írta: hnaletta

Mit tegyünk, ha pólónkat úgy vesszük ki a mosásból, hogy apró lyukakat fedezünk fel rajta? Valamit mindenképpen érdemes azon kívül, hogy egyszerűen bevarrjuk, mert a varrás látszik, bármilyen szép, apró öltésekkel is készítjük. A lyuk problémával kapcsolatban egy általam kifejlesztett megoldásról olvashattok a bejegyzésben. :-)

Adott volt egy egyszerű, minta nélküli, de a lyukaktól eltekintve még teljesen jó állapotban lévő rózsaszín póló.
1.png
2.png
Tudtam, hogy felvarrható vagy felvasalható megoldás lenne a legpraktikusabb és ez a H&M-ben 790.-ért vásárolt pillangó indította be a fantáziámat. 

3.png
A hátulján különböző fém biztosító eszközök voltak, amire most nem volt szükség, ezért leoperáltam őket.

Majd bevarrtam a lyukat pici apró öltésekkel, dupla szállal.

Kiszabtam egy téglalap alakú vetexet, melyet színoldalról rögzítettem az anyagra (úgyis a lepke alatt lesz), hogy megerősítsem a lyuk környékét.

Jó forró vasalóval vizes, majd száraz lepedőn keresztül is megvasaltam. Lepedő nélkül is felvasalhatjuk a vetexet, de akkor a vetexről a vasaló talpára is jut egy kevés, ami aztán összekenheti az anyagot (kivéve, ha ilyen szép ipari vasalód van, mint nekem, mert az jól bírja a gyűrődést).

A lyuk fölé helyeztem a pillangót, gombostűvel rögzítettem.

Majd mivel a pillangó nagyon aszimmetrikus volt, addig törtem a fejem, míg rá nem jöttem, hogy egy virágzó fa körül kell, hogy röpködjön. A faágakat rózsaszín és ezüst szállal terveztem meghímezni.

Varrógéppel felvarrtam a lepkét. A selyem sújtáson haladtam a varrógéppel, mert annak közepébe teljesen beleolvad a gépi varrás.
Ruhaipari jelölő ceruzával felvázoltam a faágat.

Huroköltésekkel meghímeztem az ágak kontúrját.

Majd az ezüst szállal sima le-fel öltésekkel a huroköltések töveit eltakartam.

Elkészültek az ágak.

Az ezüst szálnak köszönhetően messzebbről is látszanak az ágacskák és jobban passzolnak a metál flitteres lepkéhez is.

Az egyetlen probléma a sok elkötött szál a fonákoldalon, amely biztosan birizgálná Ali baba finom kis bababőrét.

Ezeket a cérnákat rugalmas vetexszel fogom eltakarni.

Előtte azonban négyrét hajtott pólóhoz passzoló színű poliamid hurkolt anyagból koncentrikus köröket szabtam. Ezekből és a gyöngyökből lesznek majd a virágok, amik egyrészt díszítő funkciót látnak el, másrészt pedig a vetexeket tartják majd a helyükön.

Majd ugyanezzel  a technikával kiszabtam kör alakú vetexeket is hurkolt vetekből, ami hasonlóan rugalmas, mint a póló anyaga.
Felpróbáltam a virágokat az ágakra. Ekkor derült ki, hogy kisebb körökre lesz szükség, ezért átszabtam azokat.
Kisollóval megszépítettem a körök kontúrját. Természetesen a munkadarabhoz passzoló színű ollót használtam. :-)

Mikor kész volt az összes kiszabott kör, mindet rápróbáltam az ágak töveire és végeire, ugyanis ezeken a helyeken vannak az elkötött hímző szálak, ezekre a helyekre érdemes a virágokat varrni, mert ezek fogják sok mosás után is helyén tartani a fonák oldalra ragasztott vetexeket, ha nem vasaltuk oda eléggé esetleg őket.

A kör alakú vetexek a rövidre vágott elcsomózott hímző fonalak végein. Ezeket szépen vasaljuk is fel.

A kiválasztott gyöngyghöz nem volt színben passzoló gyöngyfűző cérnám, ezért pamutcérnát használtam. A gyöngyfűző tűn ez természetesen vagy 10 másodperc alatt megy át vagy 1 hét alatt, hiszen szinte láthatatlan lyuk fér csak el a gyöngyfűzéshez igencsak lekeskenyített gyöngyfűző tű végén. A gyöngyfűző cérna hamar átszalad a lyukon, de akinek nincs gyöngyfűző tűje, az se keseredjen el, mert kis méretű, keskeny tűvel is lehet gyöngyöt varrni sima cérnával és így nem kell a boltba szaladni extrákért.

A két egymásra rakott kört egy-egy gyönggyel rögzítettem. Dupla szállal varrtam és 4-szer is odaöltöttem a gyöngyöket, hogy ne szakadjanak le hamar. A dupla szálra tett csomó a virág alatt van, nem pedig a fonák oldalon, így a póló belseje is szép lesz, nemcsak a külseje!
Az elcsomózás is a póló színén történik, a virágok alatt, azok alsó részénél. 

Az elkészült mű fonák oldalról.

Az elkészült mű szín oldalról.

- Apa ugye szép lettem?

A póló tesztelése az érdi Pataky cukrászdában. Nagyon bevált, akárcsak a sütik! :-)

Szerző: hna
komment
Címkék: póló diy

komment

Feliratkozás RSS-re Kövess a Twitteren Facebook page Pinterest

Még több Instant ötletért kövessetek minket a Facebook-on is!

Szerző

Styloveyou_banner_300_atmenet.gif

Olvass!

 

Read A Book

Címkék

20-as évek (1) 90-es évek (1) ajándék (1) autizmus (1) autó (1) báli ruha (2) banán (1) belváros (1) blúz (2) bogiékszer (1) chocome (1) cipő (13) Construma (1) csipke (4) csoki (4) dekor (2) dekorszalag (1) dekortapasz (4) desszert (6) divat (4) diy (248) egészség (1) egyedi (1) ékszer (41) enteriőr (1) építés (1) esküdjünk (2) esküvő (1) étel (1) étterem (2) falfestés (1) farmer (4) felújítás (1) fesztivál (1) fotó (1) fülbevaló (1) gasztro (1) gyertya (1) gyűrű (1) haj (16) Haj (1) hajpánt (3) ház (1) hímzés (1) húsvét (1) illat (1) ing (6) inspiráció (2) játék (1) javítás (1) jelmez (1) jótékonyság (2) karácsony (8) karkötő (9) kaspó (1) kávé (2) keksz (1) kiállítás (4) kifutóról (2) könyv (1) könyvjelző (1) körömlakk (2) kosár (1) kóstoló (1) koszorúslány ruha (1) kötés (3) kozmetikum (1) lakás (1) lakberendezés (1) lámpa (2) lila (1) manikür (1) masni (1) menyasszonyi csokor (1) menyasszonyi haj (1) menyasszonyi ruha (1) mozgás (1) mystyle (33) nadrág (6) nyaklánc (8) nyári ruha (2) olvasónk küldte (1) öv (3) paprika (1) papucs (1) parfüm (1) párna (5) pasik (3) póló (20) próba (1) puding (1) puzzle (1) raqlap (1) reggeli (1) rózsaszín (1) ruha (7) sál (5) smink (16) sminktanácsadás (1) sonka (1) sport (1) sport11 (1) styking (1) sütemény (1) Szépüljünk (1) színtanácsadás (1) szoknya (4) szürke (1) tálca (1) táska (12) textil (3) tojás (2) top (2) torta (1) türkizkék (1) utazás (2) váza (1) vendégváró (1) virág (1) zokni (1) zöldség (1) Címkefelhő

20130210_bogiekszer.jpg

Ajánló - Főzés

hellohal banner 150x150.jpg

Ajánló - Kreatív

szobanner.jpg

süti beállítások módosítása